ISSN 2550-6722 on-line version

EDITORIAL BOARD

 

Editorial Board

  • DIRECTOR: PhD. Adalberto Fernández Sotelo - Universidad Nacional de Chimborazo (Riobamba, Ecuador)
  • RISPONSIBLE EDITOR: MSc. Liuvan Herrera Carpio - Universidad Nacional de Chimborazo (Riobamba, Ecuador)
  • EXECUTIVE EDITOR: MSc. Santiago Fabián Barriga Fray - Universidad Nacional de Chimborazo (Riobamba, Ecuador)
  • EXECUTIVE EDITOR: PhD. Cristhy Nataly Jiménez Granizo - Universidad Nacional de Chimborazo (Riobamba, Ecuador)

 

Editorial Council

  • PhD. Andrés Abad Merchán - Escuela Politécnica Nacional, Ecuador
  • PhD. Luis A. Barreiro Pousa - Universidad de la Habana, Cuba
  • PhD. José Manuel Castellano - Universidad Nacional de Educación, Ecuador
  • PhD. Carlos Fabião - Universidade de Lisboa, Portugal
  • PhD. Eleder Piñeiro Aguiar - Universidad Adolfo Ibañez, Chile
  • PhD. José Prada Trigo - Universidad de Concepción, Chile
  • PhD. Manuel Poblete Ruiz - Universidad de Deusto, España
  • PhD. Gonzalo Nicolay Samaniego Erazo - Universidad Nacional de Chimborazo, Ecuador
  • PhD. Jordi Tresserras Juan - Universitat de Barcelona, España
  • PhD. M. Giuseppina Vanga Arvelo - Universidad Técnica de Manabí, Ecuador

 

Scientific Council

  • PhD. Jonathan Ezequiel Aguirre - Universidad de Mar del Plata, Argentina
  • PhD. Luis Alberto Alfaro Echevarría - Universidad Central Marta Abreu de Las Villas, Cuba
  • PhD. Juan Antonio Almagro Lominchar - Universidad de Almería, Españ
  • PhD. Márcia Angelina Alves - Universidad de São Paulo, Brasil
  • PhD. Philipp Altmann - Universidad Central del Ecuador, Ecuador
  • PhD. Karen Andrade Mendoza - Universidad Central de Ecuador, Ecuador
  • PhD. Julio César Arboleda - Red Iberoamericana de Pedagogía (REDIPE), Colombia
  • PhD. Roberto Paolo Arévalo Ortiz - Universidad Técnica de Cotopaxi, Ecuador
  • MSc. Ernesto Piero Bazzetti De los Santos - Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Perú
  • PhD. Jeovanny Moisés Benavides Bailón - Universidad Técnica de Manabí, Ecuador
  • PhD. Carlos Henrique Berg - Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil
  • PhD. Enrico Bocciolesi - Centro de Estudios IELIT-International Educational Literacy, Italia
  • PhD. Salvador Bravo Giménez - Universidad Nacional de Educación a Distancia, España
  • PhD. Isis Camargo Toribio - Universidad Técnica del Norte, Ecuador
  • PhD. Ernesto Capello - Macalester College, USA
  • PhD. Nellys Marisol Castillo Rodríguez - Universidad Pedagógica Experimental Libertador, Venezuela
  • PhD. Amparo Lilian Cazorla Basantes - Universidad Nacional de Chimborazo, Ecuador
  • PhD. Luis Enrique Colmenares Guillén - Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, México
  • PhD. Marta Emilia Cordies Jackson - Universidad de Oriente, Cuba
  • PhD. Lorena Córdova Hernández - Universidad Autónoma Benito Juárez, Oaxaca, México
  • PhD. Juan Cornejo Espejo - Universidad del Bío-Bío, Chile
  • PhD. Paula Mara Danel - Universidad Nacional de La Plata, Argentina
  • PhD. Belkys Delgado Mayoral - Universidad Pedagógica Experimental Libertador, Venezuela
  • MSc. Héctor Enrique del Sol Flórez - Universidad Central del Ecuador, Ecuador
  • PhD. Zoraima Aurelia Donawa Torres - Instituto Universitario de Tecnología de Cabimas, Venezuela
  • PhD. Edwin Roger Esteban Rivera - Universidad Nacional Hermilio Valdizán, Huánuco, Perú
  • PhD. María del Pilar Fernández Uriel - Universidad Nacional de Educación a Distancia, España
  • PhD. Fermín Ferriol Sánchez - Universidad Internacional Iberoamericana, México
  • PhD. Rafael Fierro Padilla - Escuela Nacional de Antropología e Historia, México
  • PhD. Andrea del Carmen Figueroa Vargas Andrea del Carmen - Universidad de las Américas, Chile
  • PhD. Homero Calixto Fuentes Gonzalez - Universidad de Ciencias Médicas, Cuba
  • PhD. Rosario García Giménez - Universidad Autónoma de Madrid, España
  • PhD. Ismael García Cedillo - Universidad Autónoma de San Luis Potosí, México
  • PhD. Andrea Geanina Gómez Herrera - Universidad Nacional del Chaco Austral, Argentina
  • PhD. Laurino Carolina González - Universidad de la República, Uruguay
  • PhD. Rubén González Vallejo - Università degli Studi di Macerata, Italia
  • PhD. Rey Felipe González Meriño - Universidad de La Habana, Cuba
  • PhD. Xiomara Emilia Guanipa Sierra - Universidad del Zulia, Venezuela
  • PhD. Galo Rodrigo Guerrero Jiménez - Universidad Técnica Particular de Loja, Ecuador
  • MSc. Tania María Guffante Naranjo - Universidad Nacional de Chimborazo, Ecuador
  • PhD. Eduardo Fidel Héctor Ardizana - Universidad Técnica de Manabí, Ecuador
  • MSc. Carol Andrea Hewstone García - Universidad San Sebastián, Chile
  • PhD. Carlos Hugo Hurtado Ames - Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Perú
  • PhD. Juan Illicachi Guzñay - Universidad Técnica de Ambato, Ecuador
  • PhD. Carlos Lazo Vento - Universidad Estatal de Milagro, Ecuador
  • PhD. Luis Enrique Lescano Borrego - Universidad de Cuenca, Ecuador
  • PhD. Nuria Lon Roca - Universidad de Zaragoza, Españ
  • PhD. Concepción López-Andrada - Centro de Estudios Latinoamericano de Educación Inclusiva (CELEI), Chile
  • PhD. Juan Carlos López Gutiérrez - Universidad Técnica del Norte, Ecuador
  • PhD. José Luís Lozano Jiménez - Universidad Miguel Hernández de Elche, España
  • MSc. Alba Isabel Maldonado Núñez - Escuela Politécnica de Chimborazo, Ecuador
  • PhD. Juan Marchena Fernández - Universidad Pablo de Olavide, España
  • PhD. Zakaria Marchoud - Universidad Ibno Zohr Agadir, Marruecos
  • PhD. Gerardo Martínez Jiménez - Universidad de Ciego de Ávila , Cuba
  • PhD. María del Carmen Martínez Novo - Universidad de Florida, USA
  • PhD. Darlén Méndez Lloret - Universidad Central Marta Abreu, Cuba
  • MSc. Clargina Nayali Monsalve Labrador - Centro de Estudios Latinoamericanos de Educación Inclusiva (CELEI), Chile
  • PhD. Any Sofía Montero Sopilca - Universidad Pedagógica Experimental Libertador, Venezuela
  • PhD. Carlos Moreno Amador - Universidad de Sevilla, España
  • PhD. Ruby Benjamín Mostacero Villareal - Universidad Nacional Mayor de San Marcos de Lima, Perú
  • PhD. Norbis Enrique Mujica Chirinos - Universidad Euroamericana, Panamá
  • PhD. Juan Fernando Muñoz Uribe - Universidad Pontificia Bolivariana , Colombia
  • PhD. Miguel Ángel Novillo López - Universidad Nebrija, España
  • PhD. María del Pilar Núñez Delgado - Universidad de Granada, España
  • PhD. Aldo Ocampo González - Centro de Estudios Latinoamericanos de Educación Inclusiva , Chile
  • PhD. Luis Felipe Oquendo Prieto - Universidad del Zulia, Venezuela
  • PhD. Fidel Ortiz Ordaz - Universidad Técnica del Norte, Ecuador
  • MSc. María Amalia Penabad-Camacho, – Universidad Nacional, Costa Rica
  • PhD. Andrea Verónica Pérez - Universidad Nacional de Quilmes, Argentina
  • PhD. Digna Dionisia Pérez Bravo - Universidad Técnica Particular de Loja, Ecuador
  • PhD. Marina Pérez P. - Universidad Tecnológica Indoamérica, Ecuador
  • PhD. Luís Pincheira Muñoz - Centro de Estudios Latinoamericano de Educación Inclusiva (CELEI), Chile
  • PhD. Ivonne Ponce Naranjo - Asesora Educativa particular, Ecuador
  • PhD. Luis Gabriel Porta Vázquez - Universidad de Mar del Plata, Argentina
  • PhD. Gisela Consolación Quintero de Chacón - Universidad Nacional de Educación, Ecuador
  • PhD. Miguel Ysrrael Ramírez Sánchez - Universidad Internacional Iberoamericana, México
  • PhD. Ángeles Patricia Rea - Instituto de Investigaciones Sociales de la UNAM, México
  • PhD. Silvia Alejandra Reguera - Universidad de Córdova, Argentina
  • PhD. Sebastián Reyes Alvarado - Universidad Santander, Panamá
  • PhD. Sorayda De Los Ángeles Rincón González - Universidad del Arte GANEXA, Panamá
  • PhD. María Eugenia Rivera Machado - Universidad Pedagógica Experimental Libertador, Venezuela
  • PhD. Jorge Ruperto Rodríguez López - UniAndes, Ecuador
  • PhD. Joana Paulin Romanowski - Pontifícia Universidade Católica do Paraná, Brasil
  • PhD. Rodrigo Orlando Ruay Garcés , Universidad Católica del Maule - Universidad de La Serena, Chile
  • PhD. Manuel Joaquín Salamanca López - Universidad Complutense de Madrid, España
  • PhD. Yansy Sánchez Fernández - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso; Chile
  • PhD. Ricardo Antonio Sánchez Lara , Universidad Católica Silva Henríquez, Chile
  • PhD. Francisco Javier Sánchez-Verdejo Pérez - Universidad Nacional de Educación a Distancia, España
  • PhD. Sandra Sande Muletaber– Universidad de la República, Uruguay
  • PhD. María Santamarina Sancho - Universidad de Granada, Españ
  • PhD. Grisel Terrón Quintero - Directora de Patrimonio Documental de la Oficina del Historiador, Cuba
  • PhD. Rosa María Torres Valdés - Universidad de Alicante, Españ
  • PhD. Luis Alberto Tuaza Castro - Universidad Nacional de Chimborazo, Ecuador
  • PhD. Gema del Carmen Valdés Acosta - Universidad Central Marta Abreu, Las Villas, Cuba
  • PhD. Jorge Valtierra Zamudio - Universidad La Salle, México
  • PhD. Soledad Vercellino - Universidad Nacional de Río Negro- Universidad Nacional del Comahue, Argentina
  • PhD. Mawency Vergel Ortega , Universidad Francisco de Paula Santander, Colombia
  • PhD. Estela Maricela Villalón de la Isla - Universidad de Guadalajara, México
  • PhD. Juan De Dios Villanueva Roa - Universidad de Granada, España
  • PhD. Jorge Luís Yangali Vargas - Universidad Nacional del Centro del Perú, Perú
  • MSc. Pascual Ramiro Yépez Morocho - Universidad Jatun Yachay Wasi, Ecuador
  • PhD. José Alberto Yuni - Universidad Nacional de Villa María. CONICET, Argentina
  • PhD. Tania Mara Zancanaro Pieczkowski - Universidade Comunitária da Região de Chapecó (UNOCHAPECÓ), Brasil

 

Translators

  • PhD. Blanca Narcisa Fuertes - Universidad Nacional de Chimborazo, Ecuador
  • MSc. Gloria Isabel  Escudero Orozco - Universidad Nacional de Chimborazo, Ecuador
  • MSc. Fernando Barriga Fray - Escuela Superior Politécnica de Chimborazo, Ecuador
 

 

[Home] [About the journal] [Instructions to authors] [Subscriptions]


Creative Commons License All the content of the journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons License

Av. Eloy Alfaro y 10 de Agosto
UNACH-Campus La Dolorosa
Riobamba, Ecuador
Tel.: (593) 3 3730880


chakinan@unach.edu.ec