SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número1El derecho a la educación en Afganistán y el impacto de los medios de comunicaciónEl alcance de la libertad de expresión periodística bajo la Convención Europea de los Derechos Humanos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ñawi: arte diseño comunicación

versión On-line ISSN 2588-0934versión impresa ISSN 2528-7966

Resumen

GHAHVIE, Azadeh. From Action Research to Action Learning: How can film communicate. Ñawi [online]. 2022, vol.6, n.1, pp.215-224. ISSN 2588-0934.  https://doi.org/10.37785/nw.v6n1.a11.

This article forms part of the emerging issue of Learning Alliances (LA), in the field of education of vulnerable and disempowered children. On a theoretical level, a rigorous application of participatory action research methodology is presented to tease out the potential for knowledge exchange through a Learning Alliance approach in conjunction with best practices of film in this field. LA on a theoretical level is readily conceivable based on communicative action in a Habermasian sense.

Palabras clave : Learning Alliance; Participative Action Research (PAR); Habermas; communicative action; film.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )