SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.1 issue29INCLUSIVE EDUCATION AND ITS INCIDENCE IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS OF LOW VISION CHILDREN. IMPORTANCE OF THE TEACHING MATERIALTHE INFLUENCE OF TELEVISION PROGRAMS IN THE BEHAVIOR OF CHILDREN IN ELEMENTARY SCHOOLS. author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista San Gregorio

On-line version ISSN 2528-7907Print version ISSN 1390-7247

Abstract

MOLINA VILLACIS, Paulina; CARTAY ANGULO, Rafael; TOMALA VELASQUEZ, Gabriel  and  TOMALA VELASQUEZ, Zully. LA “SEÑO” QUE NO SE OLVIDA. Revista San Gregorio [online]. 2019, vol.1, n.29, pp.42-49. ISSN 2528-7907.

Este artículo analiza la influencia que los docentes generan en los niños durante sus primeros años de estudio, y cómo a través de la transmisión de conocimiento, pueden inculcar valores capaces de trascender hasta la vida adulta de sus educandos. Además, se resalta que la calidad de educación en conjunto con el trato y la conducta que el maestro imparte a sus alumnos, será crucial para su positivo desarrollo y aprendizaje. Para comprobar este hecho, se utilizó la entrevista como elemento investigativo, enmarcada en la metodología de historia de vida.

Keywords : Educación; historia de vida; maestros; niños; valores.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )