7 2 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Ñawi: arte diseño comunicación

 ISSN 2588-0934 ISSN 2528-7966

ACCASTELLO, Lucas    QUINTEROS, Luisina. The Benefits of the Video Abstract as a Newly Emerging Academic Genre. []. , 7, 2, pp.21-33. ISSN 2588-0934.  https://doi.org/10.37785/nw.v7n2.a1.

^a

After detailed research done on the existing literature, the present article aims at conceptualizing the genre video abstract by focusing on its defining characteristics and the benefits it may bring to both researchers and also the non-academic community. This newly emerging type of scientific summary presents some technical, material and social characteristics which will be developed in this paper. As multimodal artifacts, video abstracts provide authors with the opportunity to make use of an array of semiotic resources in order to convey meaning and communicate research findings. Having insurmountable semiotic potential, this genre offers several advantages, but one of the most relevant ones for the scientific community is the possibility of using the video abstract to propel the dissemination of science and knowledge to a wider audience.

^len^a

Después de realizar una investigación detallada de la literatura existente, este artículo apunta a la conceptualización del género video abstract, enfocándose en las características que lo definen y en los beneficios que puede traer para los y las investigadores/as, y también para la comunidad no académica. Este nuevo tipo de resumen científico presenta algunas características técnicas, materiales y sociales que serán desarrolladas en este artículo. Como artefactos multimodales, los video abstract proveen a los/las autores/as la oportunidad de hacer uso de un despliegue de recursos semióticos para transmitir significado y comunicar hallazgos de investigación. Al tener un insuperable potencial semiótico, este género ofrece varias ventajas, pero una de las más relevantes para la comunidad científica tiene que ver con la posibilidad de usarlo para fomentar la divulgación de conocimiento científico a una audiencia más amplia.

^les

: .

        · | |     · |     · ( pdf )